czwartek, 17 sierpnia 2017

#1 - TBR na 7readup

Witam wszystkich! 

Z tej strony Cass - dziewczyna, która uznała, że jak zaczynać to z przytupem. Czytam, bo lubię, ale miesiące przyglądania się i poznawania książkowej społeczności sprawiły, że zapragnęłam stworzyć swoje własne, przytulne miejsce, gdzie mogłabym dzielić się moimi spostrzeżeniami i wymieniać opinie. 

Czego możecie się tutaj spodziewać? Z pewnością pojawi się niejeden kryminał, może coś obyczajowego, sensacyjnego, czasem wpadnie jakaś młodzieżówka, może nawet książka dla dzieci ;). Poza tym, jeśli trafi się coś inspirującego, to podzielę się z Wami tym, o czym szumi w książkach polityczno - filozoficznych, co słychać w marketingu, na co warto zwrócić uwagę, jeśli będziecie poszukiwać tworów o komunikacji. Mam nadzieję, że ten miszmasz mimo wszystko będzie lekkostrawny. 

Aby jednak nie przedłużać - zbliża się 7readup, a ja zapragnęłam wziąć w nim czynny udział. Zasady i informacje możecie znaleźć tutaj [klik,klik].  Więc moje typy i zadania przedstawiają się następująco: 

(na zdjęciu brakuje jednej książki, ale nie mogłam jej znaleźć) 

1. Zawisnąć - "Ekspozycja" Remigiusza Mroza. Nie będzie to dla mnie lekkie starcie i zobaczymy czy podołam, ponieważ z Mrozem moją pierwszą przygodę uznaję za nie do końca udaną. Może przy innej okazji napiszę o tym coś więcej, tymczasem zdradzę tylko, że zachwalany wszem i wobec Behawiorysta był dla mnie lekturą przeciętną. 



2. Gdziekolwiek- "Ocean na końcu drogi" - Neila Gaimana. Koniec drogi to także gdziekolwiek, prawda? ;) 

3. Paraliżować -informacja o tym, że jest się półbogiem potrafi sparaliżować prawda? A co dopiero kiedy musimy jako nastoletni chłopiec odzyskać piorun Zeusa? Tym samym moja propozycja do tej kategorii to "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy: Złodziej Pioruna" Ricka Riordana. 



4. Klasyczny - niezastąpiony Orwell i jego "Rok 1984".
  
5. Sprawa - Jo Nesbo - Trzeci Klucz - po udanej podróży przez trzy pierwsze części serii z Harrym Hole, czas rozwikłać wspólnie kolejną zagadkę! 



6. Powstawać -Jessica Khoury - "Zakazane życzenie". Jak przypuszczam powrót dżina po 500 latach do świata, w którym trwa wojna: ludzie vs. dżiny, może kojarzyć się z powstawaniem. Powstaje też podobno miłość, a także dylemat, czyli chyba pasuje!

7. Ważniak -ah, gdybym jeszcze nie skończyła całej serii Hjortha i Rosenfeldta od razu wiedziałabym, że idealnie pasuje tu Sebastian Bergman i mogłabym oddać się mojej miłości względem jego osoby. Wobec tego może po prostu spróbuję przeczytać "[geim]" - pierwszą część trylogii Andersa De La Motte. Z opisu wynika, że Henrik HP Pettersson to 30 letni kombinator i próżniak, więc zakładam, że może być też ważniakiem. 


8. Neurologia - jedna z trudniejszych kategorii, z którą miałam ogromny problem. Ostatecznie stanęło na Pielgrzymie, głównie ze względów powiązań medycznych, których nie chcę zdradzać. Jestem jednak już w trakcie jego czytania, więc jeśli na coś wpadnę, być może zmienię zdanie albo po prostu nie będę go liczyć. 


9. Wygotowywać - "Wigilia Wszystkich Świętych" Agaty Christie. Będzie to moje pierwsze spotkanie z tą znaną, szanowaną i powszechnie chwaloną autorką. Mała Joyce zostaje utopiona w wiadrze z wodą..., a woda przecież mogła się gotować!


10. Niewyżyty- "Pentagram" - Jo Nesbo, Harry może nie jest niewyżyty tak dosłownie, ale jak przystało na skandynawskiego komisarza w każdej części znajduje sobie jakąś kobietę. 

Łącznie wychodzi 3154 stron (bez Pielgrzyma) - prawie niewykonalne :P Ale do zaliczenia maratonu potrzeba 7 centymetrów zmierzonych grzbietów. Te, bez Pielgrzyma, wynoszą 24 cm. A wystarczy 7! Więc na pewno dam radę zaliczyć wersję light :)

Dajcie znać czy i Wy bierzecie udział w tym maratonie? A może postawiliście na trwający teraz Kluchaton? :D

Pozdrawiam!
Cass


2 komentarze:

  1. No no, bardzo ambitna lista! Trzymam kciuki za osiągnięcie tych 24 cm :)

    Jedyną książką Remigiusza Mroza, którą przeczytałam, jest "Kasacja" i wiem, że już do niego nie zaglądnę. Nie podobał mi się ani styl, ani bohaterowie.

    Co prawda przyszły tydzień mam bardzo zajęty, ale może skuszę się na wersję light;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba te książki nie są dla mnie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za dotrwanie do końca!
Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie znak w komentarzu, wyrazisz swoją opinię, podzielisz się i zaakcentujesz swoją obecność.
Chętnie zajrzę do Ciebie :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia