czwartek, 23 listopada 2017

#17 Gdzie jest Święty Mikołaj i czy przeczyta mój list w ciężarówce coca-coli?


Hej wszystkim :)

Wiem, że recenzji dawno nie było, ale zniknęłam gdzieś w środku Dworu Skrzydeł i Zguby, którego nie mogę wozić w autobusie i doszłam do połowy Mitologii Nordyckiej, która jest bardziej mobilna i nadaje się do torebki. Listopad nie jest dla mnie łaskawy jeśli chodzi o czas, w związku z czym moje postępy czytelnicze możemy uznać za znikome, natomiast głęboko wierzę, że grudzień przyniesie poprawę w tym aspekcie.

Ale żeby nie było, że zniknęłam i porwało mnie ufo (albo uciekłam do Laponii wraz z ciężarówką coca-coli), wrzucam Wam dzisiaj krótką listę książek, które chciałabym dostać na gwiazdkę. Do większości z nich byliście dla mnie inspiracją :D Wy i Wasze recenzje.

1. J. Nesbo - Policja i Pragnienie - dwa ostatnie tomy, których jeszcze nie posiadam. Co prawda póki co jestem na etapie Pierwszego Śniegu, ale dwa kolejne wczoraj trafiły na moją półkę, a pewnie kiedy zacznę czytać, to nie będę mogła skończyć.

2. A. Rogoziński - Do trzech razy śmierć, Lustereczko powiedz przecie oraz Jak Cię zabić, kochanie? - instagram i blogosfera pokochały tego Autora za lekkie pióro i poczucie humoru. Ja chcę go pokochać równie mocno i mieć szansę na odrobinę rozrywki :)

3. C. Gray - Tysiąc odłamków Ciebie i Dziesięć tysięcy słońc nad Tobą - wpadłam na wiele recenzji tych pozycji. Jedne naprawdę dobre, inne trochę mniej. Bardzo chcę się przekonać, czy mi się spodobają, bo sama fabuła i motyw podróży w czasie, bardzo mnie przyciągają.

4. E. Rodzeń - Przyszłość ma Twoje imię - pokochałam autorkę za świetną powieść "Dziewczyna o kruchym sercu", którą niestety czytałam tylko w formie ebooka. Wierzę, że ta będzie równie dobrze napisana, więc chętnie się z nią zapoznam.

5. A. Edwardson - Taniec z Aniołem - jest to pierwsza część wielotomowego cyklu kryminalnego. Jeśli mnie znacie, to wiecie, że nie znoszę zaczynać cykli od środka, dlatego chciałabym sięgnąć po pierwszy tom, by zdecydować, czy dalsza przygoda z autorem będzie tym, na co mam ochotę.

6. M. Knedler - Nie całkiem białe Boże Narodzenie - ta książka przykuła moją uwagę na instagramie. Nie ukrywam, że zauroczyła mnie jej okładka, a fakt, że to jest kryminał tylko utwierdził mnie w swojej decyzji. Nie miałam styczności z autorką, ale chętnie poznam jej twórczość.

7. Ch. Galfard - Wszechświat w Twojej dłoni - o tej książce po prostu marzę odkąd pojawiła się w sklepach, mimo wszystko jakoś nie miałam jeszcze okazji by ją zakupić, w związku z tym myślę, że to byłby idealny prezent od Świętego Mikołaja. Szczególnie, że okładka jest iście magiczna.

8. M. Witkiewicz, A. Rogoziński - Pudełko z marzeniami - dwójka polskich autorów, których pokochali prawie wszyscy w podobno bardzo ciepłej opowieści. Obok tej pozycji nie sposób przejść obojętnie.

9. M. Kordel - Serce z piernika - she_vvolf zachwalała, a ja bardzo bym chciała poznać tę przytulną opowieść i zatopić się w niej! :)

10. D. Gluhovsky - Tekst - oj, to co się stało z siecią w momencie, kiedy ta książka trafiła w ręce blogerów, jest nie do przeoczenia. Po prostu - must read.

11. J. Niven - Wszystkie jasne miejsca - od dawna chciałam przeczytać tę książkę, ale jakoś nie miałam okazji, więc trafiła na moją listę :D.

12. P. Kalanithi - Jeszcze jeden oddech - po udanej przygodzie z Pacjentką z sali numer 7 naszła mnie ochota na książki dotyczące tego typu zagadnień, a że czytałam wiele dobrych recenzji, postanowiłam, że to będzie kolejna propozycja i podpowiedź dla Świętego.

 [W przyszłym tygodniu mam zamiar wrócić do Was z recenzją ostatniego Dworu!]

Nie wiem czy Święty Mikołaj przeczyta mój list i weźmie pod uwagę moje marzenia, ale chyba byłam grzeczna w tym roku, więc mam nadzieję, że chociaż kilka z tych pozycji zasili moją biblioteczkę. Książek, które chciałabym przeczytać jest o wiele, wiele więcej, ale moje chwilowe zachciewajki dotyczyły tych właśnie pozycji.

Czy Wy tworzycie swoje listy świąteczne? Może chcecie mi coś jeszcze podpowiedzieć? Macie jakieś swoje bożonarodzeniowe typy? Czytaliście książki, które wymieniłam? Polecacie?

Ja jestem już na etapie kompletowania świątecznych prezentów. W tym roku chociaż kilka udało mi się zakupić w listopadzie, by nie biegać w grudniu w tłumie ludzi i nie czekać na przesyłki, które zwykle gdy nam się spieszy postanawiają zakrzywiać czasoprzestrzeń i znikać w jej odmętach. Lubicie świąteczne zakupy? Kupujecie komuś książki? Czy też macie tak, że kiedy kupujecie komuś książkowy prezent, to nie możecie powstrzymać się od zamówienia czegoś dla siebie, tak przy okazji? :D


28 komentarzy:

  1. Oczywiście, że tworzę taką listę! Caly rok zbieram tytułu, a następnie wybieram nie więcej niż 15 książek i podrzucam listę mamie, a ona zawsze wszystkie marzenia realizuje! Zatem w tym roku również spodziewam się sporego stosu pod choinką i już nie mogę się doczekać! <3

    aga-zaczytana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wlasnie mam zastanowić się nad prezentem świątecznym, ale totalnie nie wiem co chce dostać. Wiem jedno - to nie będą książki. Mam ich tak wiele, że nie nadążam czytać, a nie ma obecnie chyba nic, co chciałabym koniecznie przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też muszę sobie przygotować taką listę moich wymarzonych "must have". Mam jedną na blogu, ale już dawno nie była uzupełniona, a pewnie nazbierałoby się sporo nowości, o których marzę :) Z Twojej listy czytałam tylko "Przyszłość ma twoje imię" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zainspirowałaś mnie do stworzenia własnej listy. Chętnie przeczytałabym kilka pozycji z Twojej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja już nie chce książek w prezencie. Mam ich tak dużo, że żal mi, że nie nadążam ich czytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zbyt wiele książek z twojej listy nie znam, ale sama już stworzyłam swoją w głowie. Mimo wszystko tym razem zrezygnowałam w lektur na święta, ponieważ nie mam już gdzie ich mieścić! Dopiero po remoncie w wakacjach 2018 powrócę do kupowania powieści w zawrotnym tempie! :D

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie!
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2017/11/listy-do-utraconej.recenzja.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Też już napisałam list do Mikołaja i wysłałam! Byłyśmy grzeczne, co nie?
    Znam kilka książek z twojego listu i serdecznie (jeszcze raz) ci polecam!
    "Wszystkie jasne miejsca" i "Wszechświat w twojej dłoni" <3 Obie kocham!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ohhh bardzo mi miło, że jestem Twoim natchnieniem ❤️ Jeśli o mnie chodzi, moim najpiękniejszym prezentem jest to, że spędzę moje pierwsze Boże Narodzenie z moim Ukochanym 😍 Na pewno poproszę o coś książkowego pod choinkę, zastanawiam się nad wszystkim tomami Harry’ego Pottera, ale jak to koniec końców będzie - zobaczymy - na pewno moja Mama znajdzie pod choinką coś do czytania, bo równie mocno kocha czytanie jak ja 📖🎄

    she__vvolf 🍂🐺

    OdpowiedzUsuń
  9. "Pudełko z marzeniami" również marzy mi się pod choinką :) Jednak co do "Serca z piernika" mam mieszane uczucia.. Co prawda jestem dopiero na początku ale w ogóle nie umiem "się wgryźć" :( Mam nadzieję, że się rozkręci :)

    Pozdrawiam, maobmaze ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Z wymienionych przez Ciebie książek czytałam dwie: "Tysiąc odłamków Ciebie" i szczerze jest to książka, jak dla mnie na średnim poziomie, ma wiele wad i niedociągnięć, ale nie jest aż tak zła :) Czytałam również "Wszystkie jasne miejsca", ale to było dwa lata temu i jakoś bardzo też mi nie przypadła do gustu, zastanawiam się nad przeczytaniem jej po raz drugi :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Baaardzo polecam Ci "Wszystkie jasne miejsca", mi bardzo się podobało :)
    Uprzejmie donoszę, że jak byłaś grzeczna to Mikołaj NA PEWNO zobaczy Twoją listę i sprawi Ci ładne prezenty ;) Ja niestety nie kupuje nikomu książek w prezencie bo nikt takich nie chce :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam nadzieję, że dostaniesz wszystkie pozycje od Św. Mikołaja, a jak nie wszystkie to przynajmniej większość.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mam taką nadzieję k koniecznie się pochwal ile udało Ci się dostać :)

      Usuń
  13. Nie tworze takiej listy, bo w sumie pewnie nic bym z niej nie dostała - nie żebym narzekała ;P Po prostu moi znajomi czy rodzina wolą obdarowywać mnie innymi (nieksiążkowymi) prezentami uważając, że książek i tak mam za wiele ;) W ogóle nie rozumieją książkoholików ;P
    Trzymam kciuki, aby większość z tych tytułów znalazło się pod Twoją choinką :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Większość z tych książek również mam w planach :D Szczególnie te z serii C.Gray, bo zróżnicowane opinie jednak zawsze mnie przyciągają. Bardzo polecam Ci przeczytać Wszystkie Jasne Miejsca, bo książka jest wartościową, godną uwagi młodzieżówką ♥

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja już zrobiłam sobie mały/duży prezent i zakupiłam "Labirynt duchów":)

    OdpowiedzUsuń
  16. Żadnej z tych książek niestety nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Połowe z tych ksiazek sama bym przygarnęła na święta :D!
    Co do zamawiania czegoś dla kogoś to popieram! Mam to samo.
    http://teczowabiblioteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Co do Alka, mam wszystkie trzy, jeszcze Lustereczko muszę przeczytać, bo trzymam jej już miesiąc na półce! Pani Rodzeń mnie kusi ponieważ nie poznałam jak na narazie jej pióra, a Pudełko z marzeniami również stoi mi miesiąc, od KTK na półce. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja na pewno chciałabym dostać najnowszą książkę Tess Gerritsen i wiele innych książek, ale podejrzewam, że Mikołaj do mnie przyjdzie jeśli sama ten prezent sobie sprawię. Nie wszystko stracone i taka propozycja naprawdę kusi.
    Oby do Ciebie przyszedł z każdą książką z Twojej listy i jeszcze wieloma innymi!

    Pozdrawiam,
    books-hoolic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Rogozińskiego książki polecam , czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Widzę, że listopad to miesiąc zniknięć;) Cieszę się, że wróciłaś i z niecierpliwością czekam na nową recenzję, zwłaszcza pani Mass, której zawzięcie unikam, ale do której może mnie przekonasz (a może nie?).

    "Wszechświat w twojej dłoni" siedzi sobie na półce i czeka na styczeń, bo w grudniu mam tak zapchany grafik, że może być ciężko. Z chęcią natomiast wybiorę się do księgarni po Gluhovsky'ego, którego czytałam tylko "Futu.re" i który wydaje się interesującym pisarzem.

    Zakupy świąteczne jeszcze przede mną, ale parę książek na pewno się wśród nich znajdzie:)

    Pozdrawiam cieplutko,
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  22. "Wszechświat" koniecznie musisz przeczytać! Jest ona jedną z moich ulubionych książek tego roku, otrzymałam dwa egzemplarze, jeden powędrował do mamy, która była nią chyba nawet bardziej zachwycona niż ja :) W końcu zaczęłam rozumieć, o czym nawija Sheldon :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam nadzieję, że Mikołaj przeczyta Twoją wishlistę i przyniesie Ci upragnione książki :)

    OdpowiedzUsuń
  24. "Do trzech razy śmierć" też chciałabym przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja te Twoje pozycje kojarze jedynie ze słyszenia - nawet nie po okładkach ;P Powodzenia w realizacji świątecznych marzeń, może akurat szczęście się do Ciebie uśmiechnie :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Caaaass, gdzie jesteś? Co tu tak cicho? ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Moja lista książek, które pragnęłabym otrzymać w prezencie, bardzo długa, mam nadzieję, że Mikołaj uwzględni choć trzy życzenia. :) Bardzo polubiłam twórczość Magdaleny Knedler, autorka fantastycznie sobie radzi w różnych gatunkach, zawsze z miłą chęcią sięgam po jej książki. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za dotrwanie do końca!
Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie znak w komentarzu, wyrazisz swoją opinię, podzielisz się i zaakcentujesz swoją obecność.
Chętnie zajrzę do Ciebie :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia